Mitt konto
Hur kan jag starta ett personligt konto?
Det är mycket enkelt: längst upp till höger klicka på "Mitt konto" och fyll i formuläret.
Vad är fördelen med ett personligt konto?
När du startar ett personligt konto kan du logga in lätt för att följa beställningen utan att behöva skriva in dina data och för att handla. Dessutom ett personligt konto kan användas för att visa tidigare inköp och för att kontrollera aktuell orderstatus. Du kan alltid ändra dina kunduppgifter.
Kan jag beställa utan ett personligt konto?
Naturligtvis kan du beställa varor utan ett personligt konto. När din kundvagn är ifylld, klicka på "Kassan". Från och med nu har du möjlighet att köpa utan registrering.
Var kan jag ändra mina uppgifter?
Under "Mitt konto" kan du ändra alla fält genom att skriva in ny information i det önskade fältet och klicka sedan på "Bekräfta".
Hur kan jag ändra mitt lösenord?
Under Mitt konto klicka på "Lösenord", skriv in det nya lösenordet och sedan klicka på "Bekräfta".
Jag har glömt mitt lösenord! Vad kan jag göra?
Under "Mitt konto", klicka på "lösenord påminnelse". Därefter fyll e-postadress och klicka på "Skicka lösenord som meddelande". Vi skickar omedelbart lösenordet via e-post.
Om du inte får ett mail med dina inloggningsuppgifter inom några minuter, kontrollera följande:
- Har Ni redan registrerat er i vår butik? Om inte, klicka på "Mitt konto" för att registrera Er. När du registrerat dig kan du logga in i framtiden med din e-postadress och ditt lösenord.
- Kontrollera om du inte har skrivit fel, kanske när du skriver in din e-postadress eller lösenord.
Om Ni trots korrekt e-postadress och registrering har problem med att logga in och få något "nytt lösenord", var god och kontakta oss via e-post till:
info@sunlux24.se.
Hur kan jag ändra leveransadressen för den nya beställningen?
Under kassaprocessen kunden kan ange en annan leveransadress.
Kundtjänst
Hur kan jag kontakta kundtjänst?
Vänligen kontakta SUNLUX kundtjänst från måndag till torsdag mellan 10:00 och 18:00, fredagen mellan 10.00 och 14.00 både via telefon: 40 ...... och via e-post: info@sunlux24.se
Produkter
Vad är skillnaden mellan plissegardin Basic och Premium?
Basic är en billigare variant och finns i 94 kulörer och två systemfärger (vitt och silver). Detta plissegardiner erbjuder vi endast med två rörliga underlister – som Ni kan dra både uppifrån och ner och nerifrån och upp.
Plissegardiner premium finns i 330 färger att välja mellan med 4 olika systemfärger (vitt, silver, svart, mässing). Dessa plisse är tillverkade med Cosiflor systemteknik, som erbjuder en mängd av olika alternativ som du kan sedan välja i vår konfigurator.
Vad är skillnaden mellan persienner Basic och Premium?
Persienner Basic är en billigare variant med mindre val av färger och modeller. Våra persienner Basic är en traditionell produkt som styrs med snöre eller plexistav, dock finns de också som mellanglas.
Med våra persienner Premium har Ni inte bara större urval av färger men också bred utbud av modeller med olika betjäningsvarianter: snöre, plexistav, monokommando, ändlös snöre, kedja, vev eller två rörliga lister (Duolux persienner). Persienner Basic och Premium skiljer sig dessutom i lamelltjockleken. Basic lameller tjocklek är 0,18 mm och 0,21 mm för persienner Premium.
Beställning
Vilka artiklar finns i sortimentet?
I vårt sortiment hittar du plisse Basic, Premium ,persienner, rullgardiner, lamellgardiner, hissgardiner. Alla våra produkter kan beställas individuellt efter mått. För mer information, se "produkter " genom att klicka på den önskade produkten.
Hur kan jag beställa?
Klicka på "produkter", välj sedan den önskade produkten. På höger sidan visas pris. Klicka på "beställ". Efteråt kommer du automatiskt till vår konfigurator BlindsPRO som guidar dig steg för steg genom beställningsprocessen. Beroende på vilka alternativ som valts, kommer priset förslaget ändras.
Hur kan jag avbeställa produkterna?
Du kan avboka din beställning genom att skicka ett e-mail med beställningsnummer och ditt namn. I så fall kommer vår kundtjänst att kontakta dig och bekräfta att din beställning har annullerats. Men om din beställning har redan gått tilll tillverkningen eller har redan skickats, avbeställning är omöjligt.
Jag har redan gjort min beställning. Kan jag lägga till produkter?
Om du redan har gjort din beställning i vår webbutik kan du inte lägga till nya produkter till den. I så fall placerar du helt enkelt en tilläggsorder och informera r oss via telefon eller e-post som du vill lägga till nya produkter till din beställning. Då kan vi försöka kombinera båda beställningar och skicka alltsammans.
Vad är fraktkostnaderna?
Informationen om fraktkostnaderna hittar du
här.
Leverans
Vad är leveranstiden?
På grund av olika bearbetnings-och tillverkningstider de enskilda produkterna kan variera i leveranstid. Information om leveranstider för enskilda produkter finns i följande
leveranstid.
Varför fick jag inte alla produkter?
För beställningar med mer än en produkt leveransen kommer att arrangeras i flera paket. Leverans kan ta ett par dagar vid stora paket.
Kommer jag att få en bekräftelse på när min beställning levereras?
Du kommer att meddelas via e-post när din beställning levereras. Du kommer också att få ett sändningsnummer, med vilket du kan spåra ditt paket.
Varför har jag inte fått leveransen?
Om du inte får leveransen, kontrollera om pengarna har överförts till vårt konto eller om du har använd korrekt data. I så fall kontakta vår kundtjänst direkt.
Vänligen ange beställningsnummer så att vår redovisning kan kontrollera om Er överföring är rätt tilldelat.
Vad gör jag om jag har fått en felaktig vara?
Om du märker skador vid leverans, vänligen vägra att ta emot paketet och anmäl skadan till föraren och kontakta vår kundtjänst.
Skador som du märker efter paketets godkännande ska anmälas till oss. Vi mailar retursedel som ska präntas och bifogas till paketet. Ni kan då kontakta vår transportör och bestämma med dem när fraktmannen kan hämta paketet.
Reklamation
Hur kan jag anmäla klagomål?
Du kan skicka ett skriftlig klagomål till: info@sunlux24.se. Det skulle hjälpa om du kunde bifoga bilder till ditt meddelande.
Hur kan jag skicka min produkt för reparation?
Om du vill skicka en produkt för reparation, skicka din reparationsorder till: info@sunlux24.se. Våra konsulter kommer att undersöka först om reparationen är möjligt och vad är reparationskostnaderna. Om produkten ska repareras på grund av produktens fel eller brister Sunlux 24 tar ansvar för reparationskostnaderna.
I båda fallen kommer vi att maila retursedel till Er som ska präntas och bifogas till paketet. Ni kan då kontakta vår transportör och bestämma med dem när fraktmannen kan hämta paketet.
Betalningssätt
Vilka betalningssätt finns det?
Hos oss har du följande betalningsalternativ:
PayPal-betalning
Förskottsbetalning (banköverföring)
Vad är Pay Pal?
Pay Pal är en online-betaltjänst som låter kunden skicka pengar på ett säkert, snabbt och enkelt sätt. Din bank eller kreditkortsuppgifter lagras i PayPal. Du har tillgång till dina data, i stället för att skriva in de vid varje köp.
Betalning skers lätt med två klick. PayPal-betalningar är snabba och låter säljaren skicka varorna genast.
För mer information om PayPal, se www.paypal.se
Hur fungerar förskottsbetalning (banköverföring)?
Om du föredrar att betala fakturabeloppet via banköverföring (Internetbank) eller direkt från din bank då är förskottsbetalning det bästa betalsätt för dig. Med vår beställningsbekräftelse får du alla detaljer om vårt bankkonto och köpet kan påbörjas.